اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

فارس‌من| غلامی: دانشگاه‌‌های غیردولتی در پرداختی مزایای هیات علمی‌ها مختار هستند

وزیر علوم در پاسخ به درخواست یکسان‌سازی قوانین هیات علمی دانشگاه‌های دولتی و آزاد، گفت: دانشگاه‌‌های غیردولتی حداقل‌هایی را در چارچوب آیین‌نامه باید رعایت کند اما درباره پرداختی فوق‌العاده‌ها و سایر مزایا مختار هستند.

فارس‌من| غلامی: دانشگاه‌‌های غیردولتی در پرداختی مزایای هیات علمی‌ها مختار هستند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی کاربران در سامانه فارس من «یکسان سازی قوانین هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه‌های دولتی» را مطالبه کرده‌اند.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس در پاسخ به این خواسته، اظهار داشت: در دانشگاه‌های دولتی که وابسته به منابع دولتی هستند و آیین‌نامه و ضوابط مصوب دولت را رعایت می‌کنند فرایندها جا افتاده و در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در بخش‌های غیردولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه‌های غیر انتفاعی، مجموعه‌ها حداقل‌هایی را در چارچوب این آیین‌نامه و ضوابط موظف به رعایت هستند اما در بخش فوق‌العاده‌ها و سایر مزایا اختیار دارند که خودشان تصمیم بگیرند، زیرا پرداختی‌ها را از درآمد اختصاصی خود انجام می‌دهند و از منابع دولتی دریافت نمی‌کنند.

غلامی گفت: امیدواریم که دانشگاه‌های غیردولتی توسعه بیشتری پیدا کنند،‌ قوی‌تر شوند و بتوانند حتی از دانشگاه‌های دولتی بیشتر بپردازند، زیرا هیچ مانعی در پرداخت نیست و طبیعی است که هر کسی نگاهی به مسائل مدیریت این مجموعه‌ها داشته باشد می‌پذیرد که بخشی از مدیریت، مدیریت مالی موسسه‌ها است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول